11 July 2012

Jaffa Cupcakes



Bottom heater of my oven has died. Oven was purchased from Ikea; it turned out that spare parts are impossible to get in Australia ( UK based online store wouldn't post it to me). So, until we find a solution, we decided to buy a 'portable' oven (you know those small-ones).
These cupcakes are made to test my 'new' oven...It bakes OK, but very sloooowwww!

Ingredients:
3 eggs
3/4 cup sugar
100 g butter, melted
120 g dark chocolate, melted
1 organic orange (peel +  juice)
1 1/2 cups SR flour
80 g chocolate extra (+ 2 tsp oil) for glazing
Method:
Prehet oven to 180*C. Prepare cup cake tins.
Peel an orange with a thin potato peeler (reserve a few curls for decoration), squeeze it and keep the juice.  Chop the peel and place into a food processor with flour; process.
Beat sugar with eggs, until light and fluffy. Add orange juice, melted butter and chocolate. Beat on low speed until incorporated. Spoon flour / orange peel mixture on top and fold in. Spoon into moulds and bake for 15-20 min. Take out and cool.
 Melt chocolate with 2 tsp oil; dip or spread each cupcake and decorate with reserved orange zest curls.




Čokoladni Jaffa 'Cupcakes'


Grijac u mojoj rerni je 'crkao'! Rerna je kupljena u Ikei, i ispostavilo se da je dijelove za nju nemoguce pronaci u Australiji ( Englezi sa prodavnicom dijelova ne zele da mi je posalju postom). Dok nesto ne smislimo, odlucili smo kupiti jednu 'mobilnu' malu rernu. Ovaj jaffa kolac je bio prvo testiranje. Rena je u redu ali jaaakoo spora  :-(


Potrebno:
3 jaja
3/4 solje secera
100 gr maslaca, otopljenog
120 gr tamne cokolade, otopljene
1 neprskana narandza (tanko oguljena kora i sok - sacuvajte par svijutaka kore za ukrasavanje)
1,5 solja samodizajuceg brasna
80 gr cokolade + 2 k ulja za glazuru
Nacin:
Ukljucite rernu na 180*C, pripremite kalupe.
Izrezire koru narandze na manje komade, stavite je u sjeckalicu zajedno sa brasnom pa sameljite. Iscijedite narandzu. Umutite jaja sa secerom dok ne postane pjenasto. Ubacite sok, maslac i cokoladu. Lagano promijesajte. Po povrsini pospite brasno  sa korom narandze i rucno sjedinite. 
Kasikom prebacite tijesto u kalupe, pecite oko 15-20 min. Kad je gotovo prohladite.
Otopite cokoladu sa uljem, pa svaki 'cupcake' umocite ili premazite sa glazurom. Dekorisite sa sacuvanom korom narandze.


22 comments:

  1. Om nom nom nom! Looks delectable. And I'm sorry your oven has died (pah!) and that this new one is slow, but no doubt you'll get a new proper oven soonish. :-)

    ReplyDelete
  2. Joj, čovek mora o toliko stvari da razmišlje i da postavlja pitanja prodavcima, a onda je pitanje hoće li taj prodavac dati tačnu informaciju. Velika porodica, nije vam lako. Mislim da mi je ovo omiljeni ukus cupcakes-a. Ko im može odoleti.

    ReplyDelete
  3. I hope you will fix the oven:)
    maybe it bakes slowly but the results look delicious:)

    Blog about life and travelling
    Blog about cooking

    ReplyDelete
  4. Jasna,pa Ikea ima i u australiji..ne mogu vjerovati da su tako nesposobni ,pa tko ce im kupovati stvari ako ne daju garanciju ..komsinica mi je rekla da se blizu nas (Tepe),otvorila ali vjerovala ili ne nemam vremena da se odmorim ,mada volim da gledam sta ima,no nista jos nisam od njih kupila i sada si me zamislila da li da uopce idem u izvidnicu !!
    Novi sporet i stvar rijesena.

    ReplyDelete
  5. Ajoj, ostati bez pećnice bi mi teže palo nego ostati bez šparheta. Nadam se da ćeš uspjeti pronaći rezervni dio.
    Jaffa mi je omiljen kupovni keks, tako da obožavam i sve domaće izvedenice.

    ReplyDelete
  6. Ясна,честита ти нова фурна!Ползвай я със здраве!
    Прекрасен десерт!Браво!

    ReplyDelete
  7. I like this cake, looks soooo yummy! Your family is so lucky!

    ReplyDelete
  8. Toliko volim jaffa keks da sam sigurna da bi mi ovo bilo prefino! Čak je i iste boje :)

    ReplyDelete
  9. Ovo je tako odlično, ali sam sigurna da nikad neću napraviti, naime kod nas nema neprskanih narandži, ustvari nema ništa neprskano.
    Ja bez rerne ne mogu, a poznajem ženu koja svoju nikad ne koristi da ne bi trošila struju, kao uštediće nešto, u rerni drži hljeb, kupovni.

    ReplyDelete
  10. hi jasna, in that case, i wont buy electrical products from ikea store...wont take chances.
    love this cupcake with lots of chocolates and more chocolates.
    yummy! have a nice day

    ReplyDelete
  11. Kako dobro izgleda. Ja obozavam sve sa limunom i narandzom. Nadam se da je rerna uskoro popravljena :)

    ReplyDelete
  12. Žao mi je zbog problema sa pećnicom, nadam se da ćete to uspjeti riješiti, a do tada i ova mobilna dobro radi sudeći po cupcakesima koji su mi odlični. Volim jaffu i sugurno volim i njih :)

    ReplyDelete
  13. Jako dobro izgleda i jako mi se sviđa, volim i originalni Jaffa keks i sve varijacije na temu :)
    Držim fige da što prije rješite problem pećnice!

    ReplyDelete
  14. Odlično izgleda! Volim jaffa okuse. I svidja mi se ovaj četvrtasti oblik.

    ReplyDelete
  15. Žao mi je zbog problema s pećnicom, nadam se da ćeš uskoro moći riješiti problem... Cupcake izgleda jako primamljivo, čokolada i narandža, ne može bolje! :)

    ReplyDelete
  16. Uh, bas bez veze. Ja u poslednje vreme bas obracam stvari na garanciju i rezervne delove. Moja prva masina za sudove je bila neka no name. Rezervni delovi za nju nisu postojali , a pocela je da se kvari neposredno posle isteka garancije. Sva sreca pa su prekopirali odredjeni model indesitove masine pa su delovi odgovarali mojoj. Toliko sam ulozila u rezervne delove da mi je na kraju tesko palo da je bacim. Nadam se da ces naci neko resenje za grejac.Mozda da nadjes neki slican?
    Ovi capcake-si su ti divni. :)

    ReplyDelete
  17. Es muy original nunca lo había visto de esta manera me encantó es una delicia,abrazos hugs,hugs.,

    ReplyDelete
  18. The cupcakes have turned out great, Jasna. What is SR flour?

    ReplyDelete
    Replies
    1. SR (self-raising) flour is flour mixed with baking powder. (If you can't buy premixed, make your own: 1 cup flour + 1,5-2 tsp baking powder, mixed well and sifted)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...